Serviciul eMAG Retur gratuit in 30 de zile nu afectează dreptul legal de retragere in 14 zile pentru comerț la distanță, ci vine în completarea lui, în beneficiul clienților eMAG.

  1. Condiții generale de retur al produselor vândute de eMAG
  2. Condiții generale pentru returul produselor vândute de partenerii eMAG Marketplace
  3. Categorii de produse cu condiții speciale de retur
  4. Retur în showroom eMAG
  5. Retur la easybox
  6. Retur prin curier sau poștă
  7. Banii înapoi în 30 de minute
  8. Banii înapoi sub formă de voucher
  9. Dreptul la retragere în 14 zile pentru comerț la distanță

Condiții generale de retur al produselor vândute de eMAG

Produsele pe care le returnezi trebuie să fie în aceeași stare în care le-ai primit. Asigură-te ca produsul nu este protejat de parole setate de tine și că ai șters eventualele conturi pe care le-ai definit, astfel încât produsul să nu conțină nicio informație cu caracter personal și să poată fi adus la versiunea inițială de software.

Returul se face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original (dacă a fost emis de producător/ distribuitor) și toate documentele cu care a fost livrat produsul.

Produsul trebuie să fie însotit de accesoriile și/ sau cadourile cu care a fost livrat.

Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se acceptă doar dacă sunt sigilate.

Nu se acceptă produsele asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice sau electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.

Nu se acceptă returul dacă ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe existente la livrare, dacă produsele au licențe OEM activate.

Dacă în coletul de retur se află produse diferite fața de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată.

Condiții generale pentru returul produselor vândute de partenerii eMAG Marketplace

Pentru a vedea ce condiții trebuie să îndeplinească produsul pe care vrei să îl returnezi și care sunt pașii de urmat, citește politica de retur a partenerului eMAG Marketplace de la care ai cumpărat produsul. Intră în pagina produsului, dă click pe numele partenerului eMAG Marketplace și vei fi direcționat în pagina dedicată, unde vei găsi toate informațiile necesare.

Produsele cumparate de la partenerii eMAG Marketplace nu se pot returna in showroom-urile eMAG și nici in oficiile postale, ci doar urmand pasii de mai jos:

  1. Completează formularul de retur, asigurându-te că produsul respectă condițiile de retur de mai sus.
  2. În formular, alege una dintre opțiunile de retur: rambursarea sumei plătite la cumpărare sau voucher eMAG cu valoarea produsului returnat.
  3. După aprobarea cererii, partenerul eMAG Marketplace va trimite curierul să ridice produsul pe care vrei să îl returnezi.

În cazul în care politica de retur a seller-ului implică un cost de transport pentru retur, acesta se regaseste in pagina dedicată seller-ului.

Categorii de produse cu condiții speciale de retur

  • Fashion (îmbrăcăminte, încălțăminte și altele)
    trebuie să fie in aceeași stare în care au fost livrate, nepurtate, fără pete sau rupturi
  • Folii pentru telefoane, tablete sau eBook readere
    pot fi returnate doar dacă sunt sigilate (nu au fost desfăcute, nu au fost folosite)
  • Produse de îngrijire personală (inclusiv Cosmetice sau Maternitate)
    din motive de protecție a sănătății clienților, aceste produse nu pot fi returnate decât dacă nu au fost utilizate, desigilate sau testate
  • Consumabile sanitare (măști de protecție, mănuși, dezinfectant, etc.)
    pot fi returnate doar dacă sunt sigilate
  • Saltele (toate produsele vândute şi livrate de eMAG) 
    Doar saltelele achiziționate până la data de 14.11.2023 inclusiv, beneficiază de un drept special de retur de 101 zile. In toate cazurile, poți să returnezi saltelele sub condiţia că acestea să fie împachetate într-o folie de plastic şi să nu fie rupte sau vizibil deteriorate. Pentru claritate, începând cu data de 15.11.2023 dreptul de retur de 101 zile va deveni inactiv.
  • Bijuterii
    În showroom nu se pot returna produsele din categoria “Bijuterii”. Acestea se pot returna la easybox sau prin curier.
  • Asigurări auto și roviniete
    nu pot fi returnate. Excepție fac polițele de asigurare ale căror date nu corespund cu cele introduse la înregistrarea comenzii
  • Electrocasnice mici
    în cazul în care au fost desigilate și testate de către client, trebuie returnate curățate și igienizate, pentru ca returul să fie acceptat
  • Electrocasnice mari
    în cazul unui retur, produsul trebuie să fie curățat și igienizat. Curierul se va ocupa gratuit de ambalarea corespunzatoare atunci când va ridica returul, în cazul produselor vândute de eMAG. Dacă e vorba despre un produs Marketplace, clientul trebuie să verifice condițiile contractuale dintre partenerul eMAG și curier.
  • Becuri, lanterne, prelungitoare, prize, baterii, acumulatori și încărcătoare
    pot fi returnate doar dacă sunt sigilate
  • Căștile in ear nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă. Acestea se pot returna doar dacă nu au fost desigilate.
  • Muzică și filme, Birotică și papetărie, Licențe software, Jocuri PC și jocuri pentru console
    pot fi returnate doar dacă sunt sigilate
  • Produsele resigilate
    indiferent de categoria din care fac parte, se pot returna conform condițiilor specifice categoriei produselor
  • Cardurile cadou
    nu pot fi returnate

Retur în showroom eMAG

În cazul în care un produs se returnează direct la unul din showroom-urile eMAG și se optează pentru banii înapoi, restutuirea se va face în funcție de modalitatea prin care a fost efectuată plata inițial. Mai multe informații în pagina Termeni și Condiții, art. 6.7.

  • Nu se acceptă la retur în showroom produsele de mari dimensiuni, care necesită condiții speciale de manevrare și depozitare, cum ar fi electrocasnice mari, încorporabilele, piesele de mobilier, saltele, decorațiuni, covoare, boilere, sisteme sanitare, produse pentru iluminat, produse din categoria Auto (anvelopele, jantele, electrică auto, întreținere și cosmetică auto), materialele de construcții etc.
  • Nu se pot returna în showroom nici mâncarea pentru bebeluși/copii, medicamentele OTC, dispozitivele medicale, bijuterii sau plante.

Retur la easybox

Poți returna la easybox doar produsele eligibile (în funcție de dimensiuni dar și de tipul produsului). Cum verifici dacă produsul tau este eligibil? Selectezi din formularul de retur produsul pe care dorești să îl returnezi. Dacă opțiunea de retur la easybox nu este afișată, produsul tău nu este eligibil pentru această modalitate de retur.

Asigură-te că produsul pe care îl returnezi este ambalat într-un colet care respectă dimensiunile sertarelor, iar greutatea produsului, incluzând ambalajul, nu depășește 20kg.   

Dimensiunile sertarelor easybox sunt:     

  • mare =  47 x 44.5 x 39 cm      
  • mediu = 47 x 44.5 x 19 cm     
  • mic =  47 x 44.5 x 10 cm

Imediat ce ai completat formularul de retur, vei primi prin email și SMS un cod QR pe care îl vei utiliza pentru a deschide un sertar. Acesta se scanează la easybox, în dreptul ecranului dedicat.

Dupa scanarea codului, ți se va deschide un sertar potrivit pentru produsul tău. Dacă produsul nu încape în sertarul deschis automat, poți opta pentru o altă dimensiune de sertar, fără a depăși 47 x 44.5 x 39 cm. După ce ai introdus produsul în sertarul potrivit, asigură-te că finalizezi pe ecran procesul de retur. În cazul în care, din diverse motive, ai abandonat procesul de retur, poți scana din nou codul QR pentru a parcurge pașii de mai sus încă o dată.

Dupa finalizarea returului, vei fi notificat prin email când produsul ajunge în depozitul eMAG.

Retur prin curier sau poștă

Ai posibilitatea sa alegi ca returul să fie preluat de către curier sau să îl predai chiar tu într-unul din Oficiile Poștale partenere.

Apoi, selectezi una dintre opțiunile de returnare a banilor: ramburs sau voucher pentru o nouă comandă.

Condiții de predare în Oficiile Poștale disponibile:

  • Coletul trebuie sigilat pentru a putea fi preluat de partenerii noștri de la Poșta Romana: îți recomandăm o cutie solidă sau un plic, ambele cu protecție la interior.
  • Trebuie completat un formular de retur pentru fiecare dintre produsele pe care dorești să le returnezi. Acestea vor fi ambalate separat, fiecare având AWB propriu.
  • Greutatea maximă a unui colet este de 20 kilograme
  • Dimensiunea unui colet trebuie să aibă suma laturilor de maximum 3 metri

Banii înapoi în 30 de minute

Acum poți primi în maximum 30 de minute de la soluționarea returului banii pentru produsele returnate. Salvează-ți cardul în contul eMAG și beneficiază de Instant Money Back – un serviciu de transfer instant prin care clienții care achită comenzile online cu cardul salvat pot primi banii înapoi pe card pentru produsele returnate, în cel mult 30 de minute de la soluționarea returului.
Dacă ai anulat comanda, banii îți vor fi transferați în maximum 30 de minute de la confirmarea anulării. Pentru comenzile anulate în aceeași zi cu plata, restituirea va fi inițiată în ziua următoare.

Condiții pentru activarea serviciului Instant Money Back:

  • Plata comenzii trebuie să fie efectuată cu un card salvat în contul eMAG;
  • Cardul trebuie să fie emis de o instituție financiară din România;
  • Sunt eligibile pentru acest serviciu cardurile de debit Visa și cardurile de credit și debit Mastercard.

Serviciul Instant Money Back este oferit cu ajutorul tehnologiilor MoneySend de la Mastercard și Visa Direct și este disponibil atât pentru comenzile eMAG, cât și pentru comenzile care conțin produse ale magazinelor partenere eMAG Marketplace.

Serviciul poate fi utilizat pentru primul retur procesat în cadrul unei comenzi. În cazul in care se returnează mai multe produse din aceeași comandă, pot fi procesate doar retururile pentru comenzile achitate prin plata integrală, BRD Finance, Card Avantaj și Garanti Bonus Card.

În situațiile excepționale în care nu se poate procesa acest serviciu, se va procesa returul normal al contravalorii produselor, care poate dura câteva zile.

Banii înapoi sub formă de voucher

Dacă alegi returnarea prin voucher pentru o noua comanda trebuie sa stii ca:

  • Voucherul este transmisibil și se cumulează cu alte tipuri de vouchere și carduri cadou;
  • Perioada de valabilitate este de 24 de luni;
  • Voucherul se aplică pe produsele din oferta eMAG, mai puțin Asigurări;
  • Seria voucherului este valabilă pentru o singură comandă

Dacă alegi rambursarea sumei plătite la cumpărare:

  • Banii vor fi returnati în contul specificat de tine în formularul de retur sau pe card, dacă ai plătit online;
  • Banii vor fi vizibili în contul sau pe cardul tău în maximum 14 zile calendaristice;

Ai returnat o comandă pe care ai achitat-o integral cu voucher, fără plata unei diferențe de bani?
Reactivăm voucherul pentru a putea să-l folosești din nou. Dacă termenul de utilizare a expirat, nu îl vei mai putea folosi.

Ai achitat parțial cu voucher?

În cazul în care ai returnat un produs pe care l-ai achitat parțial voucher, parțial ramburs/ card online/ ordin de plată, ți se reactivează voucherul și diferența se restituie.
În cazul în care ai achitat o comandă cu voucher/card cadou parțial, diferența de voucher neutilizată ți se restituie.

Dacă suma voucherelor nu este integral utilizată, aceasta se va pierde, fără a o mai putea utiliza la o viitoare comandă. 

Dacă termenul de utilizare a expirat, nu vei mai putea folosi voucherul.

Dreptul la retragere în 14 zile pentru comerț la distanță

Cumpărătorul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Bun sau să renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

Limitarea dreptului la retur gratuit in 30 de zile

Compania Dante International își rezervă dreptul de a limita serviciul “Retur gratuit in 30 de zile” în cazul unor retururi repetate, indiferent de tipul produsului returnat. Consumatorul va fi informat printr-o notificare scrisă, apel sau prin poșta electronică, atunci când se constata un comportament incorect.